سایت مرکز فقهی
ارزش انتظار فرج
ترس از شبیخون پروردگار
فقه و ثقلین
مشارکت اجتماعی زن در جامعه از دیدگاه فقه (آیات قرآن، بخش اول)
شرط متأخر (بخش اول)
حسن ظاهر در اثبات عدالت
زمینه سازی امام حسن عسکری(علیه السلام) برای دوران غیبت    ارزش انتظار فرج عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّه‏(علیه السلام) أَ لَا أُخْبِرُكُمْ بِمَا لَا يَقْبَلُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ الْعِبَادِ عَمَلًا إِلَّا بِهِ فَقُلْتُ بَلَى فَقَالَ شَهَادَةُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَنَّ...
کلید بهشت
رابطه معرفت و تقوا
امر به معروف و نهی از منکر (بخش اول)
مشارکت اجتماعی زن در جامعه از دیدگاه فقه (آیات قرآن، بخش دوم)
شرط متأخر (بخش دوم)
توثیق عام در رساله عددیه
يا فاطمة اشْفعي‏ لِي‏ فِي‏ الْجنة    کلید بهشت سَعْدِ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا (علیه السلام) قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ قَبْرِ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى بْنِ‏جَعْفَرٍ فَقَالَ مَنْ زَارَهَا فَلَهُ‏ الْجَنَّةُ.2 سعد بن سعید می‌گوید از امام رضا (علیه السلام) در مورد قبر فاطمه دختر موسی...
فضائل حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام)
نتیجه اعتماد به خداوند
امر به معروف و نهي از منكر (بخش دوم)
مشارکت اجتماعی زن در جامعه از دیدگاه فقه (روایات، بخش پایانی)
شرط متأخر (بخش سوم)
بررسی وثاقت روات کتاب کامل الزیارات
قطره ای از دریای کوثر. الگوهای شخصیتی حضرت زهرا (علیها السلام)   فضائل حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) * عَن صاحِبِ الزَّمانِ(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فی جَوابِ کِتابٍ:...وَ فِي‏ ابْنَةِ رَسُولِ‏ اللَّهِ(صلی الله علیه و آله و سلم) لِي أُسْوَةٌ حَسَنَة...
هفت ویژگی شهید
انگيزه‌هاى تعلّم
نکـاح (بخش اول)
مبانی فقهی انقلاب اسلامی (بخش اول)
شرط متأخر (بخش چهارم)
وثاقت مشایخ احمد بن محمد بن عیسی
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او   هفت ویژگی شهید قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(صلی الله علیه و آله و سلم)‏ لِلشَّهِيدِ سَبْعُ خِصَالٍ مِنَ اللَّهِ أَوَّلُ قَطْرَةٍ مِنْ دَمِهِ مَغْفُورٌ لَهُ كُلُّ ذَنْبٍ وَ الثَّانِيَةُ رَفَعَ رَأْسَهُ فِي حَجْرِ زَوْجَتَيْهِ مِنَ الْحُورِ الْعِينِ وَ...
چکیده
شرط، به عنوان یکی از اجزای علت تامه، نمی‎تواند از مشروط تأخر داشته باشد بلکه این دو بالضروره بایستی با یکدیگر تقارن زمانی و معیت وجودی داشته باشند در حالی‎که چنین به نظر می‎رسد این ویژگی در شرط متأخر و در مثال‎هایی مانند مشروط شدن صحت روزه روز سابق بر انجام غسل در شب آینده نسبت به مستحاضه یا اجازه لاحق به عنوان شرط صحت و نفوذ عقد فضولی دچار اشکال شده است. این بحث با آرای مختلفی مواجه بوده است؛ مانند تبیین شرط به عنوان مُعِد، اعتباری دانستن احکام و شرایط آن‎ها، محصِّص و مقیِّد دانستن...
کليه حقوق اين سايت متعلق به مرکز فقهي ائمه اطهار (ع) است.