چکیده
در مورد محدوده مجاز نگاه کردن انسان به زنی که قصد ازدواج با او را دارد چهار نظریه مطرح شده است: جواز نظر به ما عدا العوره، جواز نظر به محاسن، جواز نظر به وجه و کفین فقط و جواز نظر به مقدار متعارف در هر زمان و مکان. البته این نگاه مشروط به شروطی شده است.
با توجه به روایت ترقیق لباس و احتجاز زن برای نظر مرد، جواز نظر مطلق خالی از وجه شمرده نشده است هر چند احتیاط بر اکتفا به محاسن زن بیان شده است و روایاتی معین کننده حد خاص، در مقام تحدید نبوده است و شروطی که جواز به آن مقید شده...
چکیده
محدوده وضع ثیاب توسط قواعد با توجه به آیه شریفه و روایات مفسره و وارده در مورد قواعد محل اختلاف شده است. چهار قول در این زمینه مطرح گردیده است: جواز وضع مطلق لباسها، جواز وضع خمار، جواز وضع خمار برای کنیزها و جلباب به تنهایی برای حره و جواز وضع خمار و جلباب.
بعد از جمع بین روایات به واسطه اوسعیت محدوده پوشش جلباب از خمار یا حمل روایات وضع جلباب فقط بر افضلیت قول به جواز وضع خمار و جلباب مقبول شده است روایت جواز وضع خمار برای کنیز با اوسعیت معنای جلباب یا اجمال روایت( در صورت...
محدوده وضع ثیاب توسط قواعد با توجه به آیه شریفه و روایات مفسره و وارده در مورد قواعد محل اختلاف شده است. چهار قول در این زمینه مطرح گردیده است: جواز وضع مطلق لباسها، جواز وضع خمار، جواز وضع خمار برای کنیزها و جلباب به تنهایی برای حره و جواز وضع خمار و جلباب.
بعد از جمع بین روایات به واسطه اوسعیت محدوده پوشش جلباب از خمار یا حمل روایات وضع جلباب فقط بر افضلیت قول به جواز وضع خمار و جلباب مقبول شده است روایت جواز وضع خمار برای کنیز با اوسعیت معنای جلباب یا اجمال روایت( در صورت...