سایت مرکز فقهی
چکیده
شرط، به عنوان یکی از اجزای علت تامه، نمی‎تواند از مشروط تأخر داشته باشد بلکه این دو بالضروره بایستی با یکدیگر تقارن زمانی و معیت وجودی داشته باشند در حالی‎که چنین به نظر می‎رسد این ویژگی در شرط متأخر و در مثال‎هایی مانند مشروط شدن صحت روزه روز سابق بر انجام غسل در شب آینده نسبت به مستحاضه یا اجازه لاحق به عنوان شرط صحت و نفوذ عقد فضولی دچار اشکال شده است. این بحث با آرای مختلفی مواجه بوده است؛ مانند تبیین شرط به عنوان مُعِد، اعتباری دانستن احکام و شرایط آن‎ها، محصِّص و مقیِّد دانستن...
کليه حقوق اين سايت متعلق به مرکز فقهي ائمه اطهار (ع) است.