سایت مرکز فقهی

مقدمه

جامعه امروز در تلاطم دريای خروشان انديشه‌‌ها و نگرش‌‌های گوناگون؛ بستر تحولات فراوانی را برای انسان فراهم ساخته است. 
انسانی كه چه در محيط پيرامون و چه در فراخنای روحيات خود دچار تحولات و دگرگونی‌‌های متفاوت است. خلقت آدمی او را هماره در آزمونی اساسی قرار داده است. آنجا كه به ارادة خداوندی انسان را به دو مسير هدايت می‌‌كند «و هديناه النّجدين» و آدمی را با سعه وجوديش بدون اكراه در معرض انتخاب قرار می‌‌دهد «لااكراه في الدين» آدمی انتخابگر است. 

دو بستر برای او مهيا گشته است. بستری برای رشد و تعالی و بستری برای رسيدن به حضيض ذلت و نابودی! و اوست كه بايد با استماع اقوال، احسن آن را تبعيت كند و خود راه خويش را برگزيند، راهی كه او می‌‌خواهد بپيمايد آئينه‌‌ی آينده اوست. آينده‌‌ای كه برای رسيدن به أبديت انتخاب می‌‌كند، أبدیتی در سعادت و یا شقاوت «إمّا شاكراً و إمّا كفوراً».

طلبگی مسیری است انتخاب شده برای مخلَصین، كه آنان را به رشد و تعالی هدایت می‌‌كند و در خروشان طرق دنیایی صراط آسمان را نمایان می‌‌سازد.

این مسیر طلایی و روشن خود در شاهراه‌‌‌های تردید برای نیل به موفقیت قرار می‌‌گیرد و در رأس این آزمون‌‌های مهم تأمین آینده علمی و اندیشی طلبگی است. اتقان و استواری شاكله طلبگی به استواری ستونهای فقهی و اصولی است و دین شناسی بدون تفقه و تأمین كل الخیر بدون تلمذ در ساحت قدسی فقه امكان‌‌پذیر نخواهد بود.

از اینرو و با نگرش به این مهم بنیادی رسالت مركز فقهی ائمه اطهار(علیهم السّلام) در تأمین آتیه علمی طلاب جوان هویدا می‌‌گردد و این نهاد جهت استفاده بهینه از استعدادهای این نسل پویا و برای جلوگیری از هدر رفت توانمندیهای والای این جامعه پرشور و با برنامه‌‌ای طلبه محور جهت رشد و تعالی و تربیت فقیهان توانا وارد عرصه آموزش می‌‌گردد.

ساختار آموزشی

معاون: حجت الاسلام والمسلمین مصطفی صرفی

مدیریت پژوهش: حجت الاسلام والمسلمین مهدی جعفری دولابی

متصدی پژوهش: حجت الاسلام والمسلمین سید صالح نوروزیان

کارشناس امور آموزشی: سید عمار حسینی

متصدی حضوروغیاب: حجت الاسلام علی خالوندی

اعضاء شورای رساله پایانی: حجج اسلام و آقایان: محمد رضا فاضل کاشانی،مصطفی صرفی،سید عبدالحمید جزایری؛سید جواد حسینی خواه،مهدی مقدادی

اعضاء کمیته انضباطی: حجج اسلام محمد رضا فاضل کاشانی،مصطفی صرفی،ابوالفضل رضی،سید روح الله سیف،حق جو

اعضاء شورای طرح و برنامه:حجج اسلام محمد رضا فاضل کاشانی،مصطفی صرفی،ابوالفضل رضی،سید روح الله سیف،مصطفی قنبری،مجتبی شجاع،جواد شفیعی افجدی

مسئول بررسی کاربرگ فعالیت های هفتگی طلاب: سید صادق آذریان

سایر ارکان:

اساتید فقه-اساتید اصول-اساتید رجال-اساتید قواعد فقهیه-رابطین پژوهش-ارزیابان تقریرات-ارزیابان مقالات(ارزیابی اجمالی و تفضیلی)

 

تعداد بازدید :613
کليه حقوق اين سايت متعلق به مرکز فقهي ائمه اطهار (ع) است.